Dieta na wzmocnienie odporności. Co może być Twoim sprzymierzeńcem?

Jak naturalnie wzmocnić odporność?

W sezonie jesienno-zimowym narażeni jesteśmy na częste infekcje i przeziębienia, zwłaszcza wtedy jeżeli mamy osłabioną odporność.allergy-18656_640 Najlepszą  ochronę  przed  różnego  rodzaju  patogenami zapewnia  prawidłowo  działający  układ  odpornościowy.  Dlatego, tak ważne jest, żeby o niego dbać! Możemy  wzmacniać go za pomocą zbilansowanej diety,  bogatej w  witaminy  i mikroelementy,  oraz  umiarkowany,  regularny wysiłek fizyczny, a także odpowiednią ilość odpoczynku  i  snu. Ludzki układ odpornościowy jest systemem złożonym. Na niego składa się:

  • grasica – odpowiedzialna za rozwój i selekcję limfocytów T,
  • szpik kostny – będący miejscem dojrzewania limfocytów B,
  • śledziona – w której odbywa się rozpoznanie antygenów z krwi,
  • węzły chłonne – których zadaniem jest identyfikacja antygenów krążących w chłonce,
  • liczne tkanki limfatyczne:
    • związane z błonami śluzowymi (MALT),
    • skóry (SALT) ,
    • przewodu pokarmowego (GALT) I inne.

A oto kilka wskazówek, jak dieta może być sprzymierzeńcem Twojego układu odpornościowego:

Czytaj dalej

Jak ćwiczyć żeby schudnąć? Część 2. Rodzaj i pora wysiłku

Jak ćwiczyć żeby schudnąć? Część 2.

Na początek tej części chciałabym zwrócić uwagę, na szerokie korzyści, jakie płyną z aktywności fizycznej. Oczywiście jeżeli walczysz z redukcją masy ciała, najbardziej pożądaną korzyścią będzie dla Ciebie redukcja tkanki tłuszczowej.  Ale to nie wszystko!

Co zatem jeszcze możesz osiągnąć?

  • redukcję masy tkanki tłuszczowej, wzrost masy mięśni i kości;abdominal-1203881_640
  • podwyższenie obniżonej dietą podstawowej przemiany materii,
  • obniżenia wysokiego stężenia insuliny, poprawa tolerancji glukozy i profilu lipidów;
  • obniżenie spoczynkowego i wysiłkowego ciśnienia tętniczego krwi oraz tętna;
  • poprawa sprawności/tężyzny (fitness);
  • ułatwienie długotrwałego utrzymania diety;
  • poprawa ogólnego samopoczucia i poprawa zdrowia psychicznego;
  • poprawa stanu emocjonalnego (obniżenie stanów lękowych, depresji).

Skoro ustaliliśmy już jaka powinna być idealna intensywność wysiłku (tutaj) i zapoznaliśmy się z wieloma korzyściami, zostało nam tylko do określenia „jak ćwiczyć?”.

Czytaj dalej

Jak ćwiczyć żeby schudnąć? Część 1. Intensywność Wysiłku

Jak ćwiczyć żeby schudnąć? Część 1.

exercise-1581583_640

Jesteś już na diecie. Gratuluję! Najważniejszy krok za Tobą. Wymarzony cel pięknej i zdrowej sylwetki już coraz bliżej.  Niestety muszę Cię zmartwić. Sama dieta nie wystarczy, choćby była nie wiem jak skuteczna. Musisz do swojego życia włączyć aktywność fizyczną.

Czy wiesz, że w latach 1970–1990 krzywa wzrostu liczby osób otyłych była równoległa do krzywej sprzedanych samochodów oraz przeciętnej liczby godzin spędzanych w ciągu tygodnia przed telewizorem? Wniosek zatem jest prosty: wstań, idź, rusz się!

Czytaj dalej