Papryka zapiekana z kaszą i warzywami

Zapiekana papryka 🙂papryka2

Jeżeli nie masz pomysłu na zdrową i pyszną kolację, proponuje Ci – Paprykę zapiekaną z warzywami i kaszą. To smaczne danie będzie dobrym pomysłem dla osób zdrowo-odżywiających się, odchudzających się, będących na diecie bezglutenowej, a jeżeli wyeliminujemy mięso, także wegetariańskiej.

Składniki:

papryka – 1 szt

mięso mielone z indyka – mała garść (ok. 50 g)

kasza gryczana – 30 g

cukinia – kawałek (ok. 100 g)

1 mały pomidor (100 g)

1/2 cebuli (40 g)

1 łyżka oleju (10 g)

ząbek czosnku

pieprz, sól, oregano

Paprykę przekrój na pół i wydrąż środek. Wstaw do nagrzanego piekarnika (180 st.)

W między czasie posiekaj warzywa (cukinię, pomidora, cebulę) posiekaj podsmaż na oleju (do uzyskania miękkości warzyw użyłam wody do duszenia). Do warzyw dodaj przeciśnięty ząbek czosnku i dopraw do smaku. Kaszę ugotuj. Mięso usmaż beztłuszczowo na suchej patelni. Wszystko wymieszaj. Ostrożnie wyjmij paprykę i nadziej ją farszem. Wstaw jeszcze na chwilę i zapiekaj przez chwilę (papryka powinna być miękka).

Wartość odżywcza:family-reunionpotluck

energia: 360 kcal

węglowodany: 50 g

tłuszcz: 14,5 g

białko: 19 g

błonnik: 12 g

A ponad to taka papryka dostarczy znacznej ilości wapnia, żelaza, potasu, magnezy, folianów i witaminy C.

Smacznego 😉


 

Jeżeli podobał Ci się artykuł lub smakował omlet, polub moją stronę na facebooku 😉1476115620_facebook_like

Zapisz

Zapisz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.