Jak nie przytyć w święta? Dania Wigilijne w wersji FIT.

fresh-produce-%e2%80%a2-gourmet-dishes-%e2%80%a2-local-handicraftsNasza tradycja jest piękna. Wigilijna kolacja w gronie najbliższych, a na niej 12 potraw, które musimy spróbować wszystkie! Smażone ryby, śledzie w oleju, pierogi, kutia, makowce i wiele innych pyszności 😉 Też to lubicie? A to jeszcze nie koniec ;). Dwa dni świąt, w której dorzucimy sałatki, ciasta, babciny obiad.

Kiedy Wy odpoczywacie, Wasz żołądek przeżywa katusze! Wyobraźcie sobie, że żołądek to worek o określonej pojemności. Na co dzień wypełniamy go równomiernie, zazwyczaj wtedy kiedy robi się pusty. W święta Nasz worek zapełni się bardzo szybko. Tak naprawdę na początku kolacji wigilijnej. Jeżeli będziemy chcieli zmieścić więcej, zabraknie nam miejsca. Trzeba będzie powiększyć rozmiar. A tego przecież nie chcemy! Pamiętajcie podczas tradycyjnej kolacji wigilijnej możemy dostarczyć nawet ok. 2500  kcal, czyli często znacznie więcej niż wynosi nasze zapotrzebowanie dobowe.

Czytaj dalej

Ryby – które są zdrowe?

Ryby – które jeść, a których unikać?

Wieloletnie obserwacje Eskimosów, wykazało prozdrowotne działanie ich diety na układ krwionośny. Co zatem jedzą? Dużo tłustych ryb morskich, które bogate są w kwasy n-3.ryby

W społeczeństwach wysokorozwiniętych, także polskim, choroby układu krążenia są główną przyczyną umieralności. Zjawisko to związane jest głównie z nadmiernym spożyciem tłuszczów nasyconych oraz kwasów tłuszczowych trans. Natomiast spożycie ryb bogatych w kwasy n-3 w naszym kraju jest niewielkie (poniżej 7 kg na miesiąc/ na jednego mieszkańca).

Temat poniekąd na czasie, ponieważ okres Bożego Narodzenia jest najbogatszym pod tym kątem okresem.

Czytaj dalej