Jak szybko stracić 5 kg?

Jak schudnąć 5 kg?odchudzanie

Tylko 5 kg! – niby nie dużo, ale ile byś dała, żeby się ich pozbyć! Od razu poczułabyś się lepiej, sukienka by na Tobie lepiej leżała, brzuszek by tak ze spodni nie wychodził ;)! Ale jak się za to zabrać, kiedy w dodatku ostatnio wskazówka wagi jakoś niebezpiecznie poszła w górę? Ratunku! Muszę schudnąć 5 kg!

Co zatem robisz w tej sytuacji?

Przestajesz jeść – może nie dosłownie, ale jesz bardzo mało! Zaczynasz ćwiczyć – ile tylko sił! I trwasz w swoim zapale parę dni, nawet tydzień lub dwa. A potem zaczynasz mieć dosyć. Pomału odpuszczasz treningi, zaczynasz podjadać. Efekt jest niewielki, a Ty wyczerpana! Odpuszczasz, więc sobie na dobre, a to co udało Ci się zredukować- wraca – efekt jojo.

Znasz to? Nie przejmuj się nie tylko Ty.

Do odchudzania musisz podejść z głową. Obrać taktykę, taką żeby zwyciężyć!

Przede wszystkim musisz odpowiedzieć sobie na pytanie:

Chcesz schudnąć szybko czy trwale?

Jeśli szybko, to  wiele diet Ci w tym pomoże. Gdzie je znajdziesz? W internecie, w gazecie – są wszędzie! Ale mam dla Ciebie złą wiadomość. Na takich dietach, stracisz głównie wodę i mięśnie, a spadek tkanki tłuszczowej będzie niewielki. Czy będziesz zatem wyglądać lepiej? Wątpię. Często tego typu diety są monotonne (wymagają jedzenia w kółko tych samych produktów), bardzo nisko kaloryczne (poniżej Twojej podstawowej przemiany materii), a zatem są niedoborowe. Jeżeli będziesz niedożywiona i odwodniona to mało prawdopodobne, żebyś wyglądała rewelacyjnie. Częstymi objawami takich diet są podkrążone oczy i ciągłe zmęczenie. Miałam koleżankę, jeszcze w czasach szkoły średniej, która odchudzała się swoją kolejną „magiczną” dietą. Do dzisiaj pamiętam, że nie mogła wrócić ze szkoły do domu. A nie miała daleko! Po prostu nie miała siły.

Daleko nie muszę szukać! Sama kiedyś byłam na takiej diecie :). Było to dawno – miałam lat kilkanaście. Musiałam codziennie jeść gotowanego kurczaka! Wytrzymałam tydzień. Jakie były efekty – szczerze to nie pamiętam, jeśli nawet jakieś były, to szybko znikły, bo długo nie wytrzymałam. Wiem tylko jedno – do dzisiaj krzywo patrzę na kurczaka ;).

Jeżeli trwale, to zaraz powiem Ci jak to zrobić.redukcja masy ciała

Dlaczego nie da się szybko schudnąć?

Na nadmierne kilogramy pracowałaś parę miesięcy, a może lat. Nie oczekuj zatem, że pozbędziesz się ich w parę dni!

Realny wynik to około 4-5 kg w miesiąc. Zalecane tempo chudnięcia to od 0,5 do 1 kg na tydzień.

Aby zredukować 1 kg tkanki tłuszczowej Twój organizm potrzebuje deficytu 7000 kcal. Możesz zatem od codziennego jadłospisu odjąć sobie 1000 kcal. Możesz też swoją dietę zredukować o mniejsza ilość kalorii i zwiększyć aktywność fizyczną.

Jak to zrobić samodzielnie? Pospisuj przez parę dni rzetelnie, co spożywasz i w jakich ilościach. Uwzględnij cukier do herbaty i słodkie napoje, a także wszystkie przegryzki i alkohol. Następnie wylicz w darmowym kalkulatorze ilość energii. Odejmij od tego 500 – 1000 kcal. I w ten sposób powstanie ilość kalorii, które powinnaś spożywać. Zastosuj taką dietę i podejmij aktywność fizyczną!

Ale uwaga! Przy wyliczaniu swoich kalorii, nie stosuj diety, która będzie niższa niż Twoja podstawowa przemiana materii (PPM). Grozi to niedożywieniem i rozregulowaniem metabolizmu.

Metod wyliczenia/oznaczenia podstawowej przemiany materii jest parę. Ja proponuję użyć wzoru Mifflina i wsp. :

Kobiety:

PPM =10 x masa ciała [kg] + 6,25 x wzrost [cm] – 5 x wiek – 161

Mężczyźni:

PPM=   10 x masa ciała [kg] + 6,25 x wzrost [cm] – 5 x wiek + 5

Przy stosowaniu diety uwzględnij następujące elementy odżywiania:

  1. Spożywaj 4- 5 posiłków dziennie.zdrowa dieta
  2. Zastąp produkty zbożowe z białej mąki tymi pełnoziarnistymi, czyli spożywaj pełnoziarniste pieczywo, razowy makaron, brązowy ryż, ale także kasze gruboziarniste.
  3. Spożywaj chudy nabiał (jeżeli nie jesteś na diecie bezmlecznej), szczególnie istotne sa w produkty fermentowane: jogurty, kefiry, maślanki.
  4. Wybieraj chude mięso. Tłuste części odkrajaj.
  5. Jedz dużo warzyw- są naprawdę niskokaloryczne (chyba, ze dodasz do nich sos majonezowy lub olej – wtedy kaloryczność wzrasta).
  6. Pij wodę!
  7. Zrezygnuj z napojów słodzonych.
  8. Zrezygnuj z kupowanych słodyczy. Zacznij przygotowywać owocowe desery.
  9. Ogranicz smażenie. Zwłaszcza panierka w kotlecie działa jak gąbeczka i wchłania tłuszcz.
  10. Ruszaj się! Aktywność fizyczna jest niezastąpiona w redukcji masy ciała.
  11. Zmień swoje nawyki żywieniowe na stałe! Tylko wtedy masz możliwość na pełny sukces :).

 


Jeżeli podobał Ci się artykuł  polub moją stronę na facebooku :)1476115620_facebook_like

2 thoughts on “Jak szybko stracić 5 kg?

  • 14 marca 2017 o 18:16
    Permalink

    Zgadzam się ze wszystkim co napisałaś! Dodałabym jeszcze ‚spisuj co zjadasz’, może nie jest to rzecz, która bezpośrednio wpływa na organizm, ale jest ważna dla psychiki – lżej na sercu będzie wpisać „łosoś wędzony”, aniżeli „piwo i orzeszki” :). Sama stosując właśnie te z powyższych zasad, schudłam 25 kilo 🙂 (w długim odstępie czasu, ale nie wróciłam i nie wrócę do tej masy, NEVER :D)

  • 15 marca 2017 o 23:26
    Permalink

    Dokładnie tak :). Dzienniczek sprawdza się świetnie! Ja zazwyczaj zalecam prowadzenie dzienniczka osobom, które maja problem z objadaniem się (czasem nawet nie wiedzą ile jedzenia spożywają). Zamaszyście Podpisana – brawo za wytrwałość :)!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.