Cheat Meal – za i przeciw!

Cheat Meal

Cheat Meal – czyli dosłownie OSZUKANY POSIŁEK :)!  O tym już było na fanpage’u, ale temat jest na tyle istotny, że nie mogę go pominąć i tutaj.

Co to takiego?

Cheat meal polega na zjedzeniu bardziej kalorycznego posiłku – jest po prostu odstępstwem od normalnych zasad stosowanej diety. Może to być schabowy na obiedzie u babci, pizza lub duży pączek – dla każdego coś dobrego :).

Jak to w dietetyce bywa – ma on swoich zwolenników i przeciwników ;).

Zalety cheat meal’a:

Ci pierwsi uważają, że cheat meal jest niezbędny dla osób przebywających na redukcji. Po pierwsze przynosi „odpoczynek” udręczonej psychice, która dostała narzucony (restrykcyjny) plan żywieniowy. Po drugie,  długotrwałe przebywanie na diecie restrykcyjnej powoduje spowolnienie podstawowej przemiany materii i wystąpienia uczucia głodu (spowodowanego najprawdopodobniej zwiększeniem hormonu głodu – greliny). Zastosowanie cheat meal’u pobudza metabolizm do pracy, zapobiega podjadaniu i przyśpiesza samo tempo odchudzania.

Wady cheat meal’a:

Przeciwnicy uważają, że stosowanie w diecie „oszukanego posiłku „ oddala osobę będąca na diecie od wymarzonego celu. Osoba, która pozwoliła sobie raz na odstępstwo od diety, ma ochotę zrobić to znowu – w końcu robi to w imię przyśpieszenia metabolizmu ;). Następnie z cheat meal, robi się cheat day, a w końcu cheat week! Bardzo łatwo przekroczyć granicę i zaniedbać całe wysiłki. Trzeba uważać, żeby jednym „oszukanym posiłkiem” lub co gorsza „oszukanym dniem” nie zaprzepaścić tygodniowego wysiłku na diecie.

W okresie wakacji takie cheat meale są bardzo powszednie ;). 
Czy Wam też tak się zdarzają? Odpuszczacie sobie zdrowe posiłki na rzecz fast foodów, szybkich przekąsek, słodyczy, alkoholu?

Bo to przecież URLOP I trzeba wypocząć ;)!

Masz racje, ale czy myślisz, ze Twój organizm odpocznie?

Jeżeli zafundujesz sobie taki wakacyjny „cheat week”, to uważaj, bo najprawdopodobniej wrócisz z urlopu z dodatkowym bagażem w postaci „nadmiernych kilogramów”. Co więcej, napakujesz do swojego organizmu tyle niezdrowych składników ile się tylko da. W tej sytuacji Twój organizm nie odpocznie! Będzie zbyt zapracowany radzeniem sobie z tym co sam/a mu zafundowałeś/aś.  A jeżeli on nie odpocznie, to uważaj, bo może się zemścić!

Pójdźcie zatem na kompromis  😍. Ty i Twój organizm. Pozwól sobie na 1 mniej zdrowy posiłek w ciągu dniu, ale zadbaj, aby ogółem Twoja dieta była właściwa! Zwiększ aktywność fizyczną – nie leż całymi dniami na plaży!

Po powrocie, wróć koniecznie do zdrowego stylu od odżywiania. Daj odetchnąć Twojemu organizmowi ;). Pomóż mu się oczyścić i wrócić do normalności.

Zastanawiasz się, jak to zrobić? O tym porozmawiamy innym razem ;).

Dzisiaj namawiam Cię do rozwagi! Jak to się mówi, wszystko jest dla ludzi. Cheat meal też ;). Jeżeli zauważysz, że Tobie akurat nie służy – to daruj sobie ;). Trzymaj się zdrowej diety i nie ulegaj modom!


Jeżeli podobał Ci się wpis będzie mi miło, jeżeli polubisz moją stronę na facebooku :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.